martes, 16 de junio de 2009

Cada dia vint-i-vuit

No importa de quin dia de la setmana és, i si és molt important per mi aquest dia del mes, no ha sigut sempre així, però ja fa unes tres dècades que desprès d´un desastre domèstic vaig fer un plantejament preventiu senzill i fàcil d´executar.

Diuen que l´experiència sorgeix del errors comesos i de les rectificacions fetes desprès de analitzar la situació.

M´explico ... posar la roba a rentar en una rentadora és una tasca que no te cap secret, sols és te que posar en marxa uns quants protocols amb la roba de color i temperatura, això esta clar, no cal remarcar res més, la mecànica de tot això, és adient per persones com jo.

Ja feia dies que cada vegada que la maquina buidava l´aigua és sentia un xiulet una mica emprenyador, però com que tot anava i la roba quedava be, dons res, ja li passarà.

El maquinorro amb qüestió era de les que carregaven per la part superior, sempre m´agradat aquest sistema, ja l´oportunitat de poder obrir i posar alguna pesa.

Aquell dissabte a primera hora la vaig carregar com de costum i en cada lloc que li pertocava vaig posar la seva dosis de productes químics per poder fer la roba neta, ella va continuar fent el seu camí, complint cada part del programa.

Unes hores desprès vaig tornar a casa, era més de mitja tarda i tenia el temps just d´estendre la roba, dutxar-me, arreglar-me i anar a una trobada social, sorpresa ... el cubell de la rentadora estava ple d´aigua, el procés no estava acabat.

Desprès d´algunes comprovacions vaig arribar a la conclusió que el xiulet que sentia pertanyia a la turbina de la bomba, ara tenia que treure tota l´aigua i mirar el perquè de tot allò.

Poc desprès amb mullena per terra i jo tot suat vaig accedir al lloc, a on el rodet de la turbina estava travada per una moneda d´un duro i aquest amb marques de desgast ... i la trobada social ? ... dons be, ... just a temps, encara que la roba no estava estesa.

Dies desprès, vaig repassar els protocols aconsellats per la casa comercial sobre el manteniment preventiu, com a màxim tenia que fer una revisió d´uns quants punts cada sis mesos.

Conclusions:
Mirar be las butxaques, i treure tos els objectes estranys.
Netejar l´interior de la maquina cada dia vint-i-vuit.
Revisar el filtre de la maquina cada dia vint-i-vuit.
Desconfiar de sorolls i xiulets que semblin fora de la normalitat.

I tornant a l´experiència, MENJAR MERDA, o te que fer el que en sap, si no sent sap, ni tocar-la, que en tot cas, seria emmerdar-lo més de lo que esta.

No hay comentarios: