viernes, 9 de marzo de 2007

Projectes e il·lusions

En aquesta vida per anant tirant es te que tenir il·lusions, sensació comparable en l´estat de quasi d´ansietat, podríem dir que son projectes engrescadors plens de fantasia i que saps que si et donen un cop de mà podries sortir-ne beneficiat i orgullós.

Fa uns anys en un viatge a txeca vaig comprar un petit present de or groc i vermell, era i es una anell, feta en seria amb troquels i soldat mecànicament, duran alguns dies el vaig mirar de totes les maneres i feia corre l´imaginació de com estava plantejat aquell treball.

Pop a poc la idea amb barrinava dintre al cap, fins que un joier amb va dir que anés l´obrador, aquest llocs no existeix una desmesurada neteja, i el terra era de uns llistons de fusta, fen un quadriculat, que en alguns llocs i per el desgast sofert per l´esperdenyes donaven una sensació misteriosa i de molta antiguitat.

Cada ofici te la seva olor, i en aquest taller en feia a polsim, amb un gust a metalls, ceres, cotó, i un altra element que avui ja comença a sentir-se en el meu petit taller, amb refereixo als projectes acabats i d´altres de comensats.




Desprès d´ assabentar-me una mica bé, vaig fer les primeres peçes, que son un desastre per el fet que n´ha moltes errades i no son representatives els projectes més recents son aquestos:



Aquest penjolet esta fet d´argent imitant un eslavo de cadena motriu desbocada, esta lligat amb un nus mol simple i resguardat per una peça que fa de acompanyant tot ell




Projecta de collar, que estarà compost per boles de diferent diàmetre de coral bambú, peçes còniques d´argent vell, petites gemes d´onix i fil de or per donar-li solidesa a tot el conjunt.






Cadena d´argent, plegada, tallada i soldada artesanament, la seva dificultat és aconseguir que cada un dels eslabons siguin idèntics.
Estat realitzada amb fil de un mil·límetre,


Sols falta esperar uns dies per veure, tocar, i tenir somnis d´altres peçes que podrien ser una mica interessants, així dons farem que corri el temps, per tornar a tenir nous projectectes.

1 comentario:

Joana dijo...

Tonta i despistada, no em puc definir d'una altre manera.
NO vaig recordar que feies un canvi i cada dia entro a l'altre a veure si has escrit!.
Per sort avui, he vist la llum!.
Un petonet i m'agrada el que fas, ja ho saps.