lunes, 9 de mayo de 2016

Exigències, intensions i llenguatge

Aquet escrit fa anys que estava ja publicat, de totes les maneres he volgut treure’l de la foscor d´un arxiu.

El món no canvia pas massa rapit, podríem dir que les coses continuen igual o quasi pitjor, sols cal repassar els fets del dia a dia.

Viatjant per la xarxa i llegint les opinions de persones que i escriuen als fòrums i blocs, un és pot donar per eludit en alguns comentaris, (sent un mateix anònim per l´autor/a) les paraules més anomenades son les de Llibertat, Respecte, Tolerància, Fidelitat.

Així dons, tenim diferents conceptes per cada paraula, tot depèn d´un us que és fa de la mateixa.

Llibertat: Quina? La teva o la meva?, podria ser que la teva pogués molestar a la meva.

Respecte: Si no és té Llibertat és pot perdé aquet do, i si és té  massa també.

Tolerància: Per fer servir aquesta idea, seria necessari disposar del Respecte i de la Llibertat. Si és dispensa massa Tolerància et poden dir ximple.

Fidelitat: Jo em pregunto, a què i a qui?

Si ets Fidel, tindràs tolerància a persones i potser a idees preestablertes, amb la Tolerància, demostraràs tenir aquest Respecte a les persones e idees concretes.

Tot i així, és probable que no tinguis Llibertat i estiguis sotmès a les idees i a persones que sempre et voldran el millor.

És un trenca closques, la veritat, prefereixo tenir Llibertat, no gaire Respecte, una mica de Tolerància, i la Fidelitat ja amb direu a quina cosa i a qui li tinc que aplicar.

Se prou bé, que estic provocant, i que les definicions és poden endolcir, matisar, maquillar, discrepar, etc, etc.

Eeiiii....que això és una opinió personal, no vull fer pas càtedra de res.
 
 

1 comentario:

Joana dijo...

Bé, en el fons, gaire bé tot, passa per el respecte no creus?